Bekaert Group Executive

Het Bekaert Group Executive draagt de operationele verantwoordelijkheid voor de activiteiten van de onderneming en treedt op onder toezicht van de Raad van Bestuur. Het uitvoerend management wordt voorgezeten door Matthew Taylor, Gedelegeerd Bestuurder.

De samenstelling van het BGE is gewijzigd in 2017

Op 1 september 2017 vervoegde mevrouw Rajita D’Souza Bekaert als Chief Human Resources Officer. Zij vervangt de heer Bart Wille die een nieuwe carrièrestap heeft genomen na 8 jaar dienst bij Bekaert.

Rajita D’Souza heeft de Indische nationaliteit en behaalde een master in de rechten van de Universiteit van Mumbai in India en een bachelor in businessmanagement. Ze begon haar carrière in 1993 als Manager Operations bij Reliance Consultancy Services in Mumbai, India. In 1997 trad ze in dienst bij General Electric, waar zij verschillende leidinggevende HR-functies met toenemende verantwoordelijkheid en reikwijdte bekleedde. In 2007 stapte Rajita over naar SABIC, waar ze directeur Human Resources van SABIC Europe werd. In 2011 werd ze benoemd tot Vice President Human Resources voor de EMEA-regio van The Goodyear Tire & Rubber Company.

Het Bekaert Group Executive telde negen leden in 2017 en was als volgt samengesteld:

• Matthew Taylor, Gedelegeerd Bestuurder
  • Rajita D’Souza, Chief HR Officer
  • Beatríz García-Cos Muntañola, CFO
  • Lieven Larmuseau, Algemeen Directeur Rubber Reinforcement
  • Curd Vandekerckhove, Algemeen Directeur Global Operations
  • Geert Van Haver, Chief Technology Officer
  • Stijn Vanneste, Algemeen Directeur regio EMEA, Zuid-Azië en Zuidoost-Azië
  • Piet Van Riet, Algemeen Directeur Industrial & Specialty Products en Marketing & Commercial Excellence
  • Frank Vromant, Algemeen Directeur Noord- en Zuid-Amerika
    De samenstelling van het BGE wijzigt in 2018

Op 1 maart 2018 werd de heer Jun Liao benoemd tot Algemeen Directeur regio Noord-Azië en werd hij lid van het Bekaert Group Executive. Jun Liao, die de Chinese nationaliteit heeft, vervoegde Bekaert in 2014 als Senior Vice President Rubber Reinforcement North Asia. Hij heeft nu een deel van de verantwoordelijkheden van Curd Vandekerckhove overgenomen wiens rol als Algemeen Directeur Global Operations werd uitgebreid.